News

Fundraisingul, de pe hârtie la publicul țintă

mai 8, 2019

Articolul precedent ne-a adus mai aproape de obiectivele noastre prin faptul ne-a ajutat să elucidăm o componentă importantă din demersul pe care vrem să-l întreprindem și anume cum să realizăm un plan de comunicare eficient și adecvat inițiativei noastre. Am stabilit că un plan de comunicare realist și bine adaptat nevoilor noastre sau organizației pe care o reprezentăm este cel mai bun prieten al nostru.

 

Astăzi mergem mai departe și vorbim despre cum facem publicitate campaniei noastre pentru că de felul în care ne promovăm cauza pe care o susținem, depinde în parte succesul pe care îl vom avea. Esențial aici este faptul că trebuie apelat la publicitate într-o singură direcție și anume în scopul sprijinirii și consolidării efortului de strângere de fonduri. Distincția pe care trebuie s-o avem în vedere când vorbim despre publicitate într-un asemenea caz e că este mai important și mai eficient  pentru campania pe care o desfășurăm ca publicul să conștientizeze motivul care a declanșat campania decât campania în sine. Accentul e pe ceea ce a desclanșat campania și nu pe faptul că noi sau organizația din care facem parte organizează o campanie.

 

Și desigur asta nu e tot. Avem plan de comunicare și avem posibilitatea de a apela la publicitate pentru a aduce publicul în contact cu motivul care a declanșat strângerea de fonduri. Dar care public? Ce mesaj folosim și prin ce canal îl distribuim?

 

După cum știm, nu există public, la modul general, cu care să vorbim. Oamenii sunt diferiți, au preocupări diferite, urmăresc diferite canale și empatizează sau reacționează diferit. Tocmai acesta este motivul pentru care trebuie să ne definim foarte bine publicul țintă printr-o segmentare minuțioasă, să elaborăm mesajul potrivit în cea mai bună formă și să-l diseminăm pe canalele adecvate (uneori poate fi prin serviciile de poștă – electronică sau tradițională, prin canalele mass-media sau pur și simplu printr-o întâlnire față în față).

Distribuie: