News

CUM ÎNCEPE FUNDRAISINGUL?

aprilie 17, 2019

În primul rând, faptul că te gândești să organizezi o strângere de fonduri înseamnă că ai identificat o cauză. E foarte bine, e primul pas care te duce în direcția care trebuie. De ce? Pentru că fundraisingul înseamnă de fapt acțiunea de a răspunde la o nevoie. E cauza organizației tale sau o cauză din comunitate, din jurul tău, care te sensibilizează sau care îți solicită o reacție pentru că la un anumit nivel empatizezi cu cei care sunt afectați de nevoia respectivă.

 

Astăzi vorbim așadar despre fundraising. Fundraisingul care nu ne sperie, nu ne descurajează și care e la îndemâna noastră. Fundraisingul care este începutul schimbării.

 

Ce este fundraisingul? Fundraisingul reprezintă mult mai mult decât simpla acțiune de a strânge fonduri. Desigur, colectarea unor sume de bani este ceea ce ne interesează, este obiectivul final al activității noastre, dar la baza strângerii de fonduri se află motivația pentru care noi am întreprins acest demers precum și motivul pentru care cineva ar trebui să doneze bani. Acesta este gândul pe care trebuie să-l avem mereu în minte și care trebuie să ne ducă mai departe.

Cum începe fundraisingul? Donația pentru o cauză, o persoană sau o organizație este un act care conferă un scop și declanșează o motivație. Este limpede din acest punct de vedere că, atunci când discutăm despre strângerea de fonduri, toate eforturile noastre trebuie concentrate din start asupra identificării persoanelor interesate să contribuie la misiunea noastră. Cei la care ne gândim se numesc potențiali donatori iar dacă motivele pentru care ei sunt dispuși să ofere pot fi destul de diferite, îi unește faptul că au deschidere spre gestul de a dona și de a produce o schimbare prin implicarea lor.

 

După ce ne-am hotărât să trecem la acțiune și am identificat și potențialii donatori putem avansa către demararea discuțiilor cu aceștia iar punctul de plecare poate fi o bună comunicare a misiunii, a viziunii și a proiectelor organizației, pentru a stabili o punte de legătură între oameni și organizația noastră. Și pentru că rolul unei persoane care strânge fonduri este de a-i implica pe oameni, de a-i aduce într-un grad de empatie cu cauza, care să fie suficient de ridicat încât să poată declanșa dorința de implicare prin gestul de a dona, trebuie ca noi înșine să credem în cauză și în misiunea pe care o avem. Dar asta nu e suficient, în paralel trebuie să fim pregătiți să răspundem la întrebări privind mecanismele de strângere de fonduri, bugete, activități, persoane sau grupuri țintă implicate în procesul nostru.

 

Revenind, potențialii donatori pot fi familiarizați cu cauza sau sensibili la anumite subiecte ori ar putea purta o apreciere pentru cei care reprezintă cauza dar indiferent de motivația fiecăruia de a dona este cert faptul că trebuie trezit interesul oamenilor în cauza promovată. Iar cel mai bine, interesul poate fi stârnit prin empatie și emoție deoarece o relație bazată exclusiv pe bani va conduce la donații sporadice, neregulate iar la un moment dat, cel care oferă își poate chiar pierde calitatea de donator deoarece nu vede în ansamblu, valoarea gestului său. Cu alte cuvinte, inclusiv din această perspectivă în centrul atenției noastre se află cauza și donatorii, noi jucând rolul de facilitatori între cele două componente, de catalizatori care prin deschidere, înțelegere, dorință de schimbare și o anumită disponibilitate sufletească punem în acord, atât emotional cât și material, persoanele care pot să ajute cu oamenii care au nevoie de ajutor.

 

Am început așadar să vorbim despre strângerea de fonduri dar ne interesează de fapt cum să fim eficienți și cu rezultate în activitatea noastră, așa că data viitoare vorbim despre strângerea de fonduri care are o strategie de comunicare clară și convingătoare, despre idei de fundraising și provocări specifice.

 

 

 

Distribuie: