News
Planul de comunicare în fundraising
aprilie 19, 2019Încheiam articolul precedent cu ideea că strângere de fonduri eficientă nu există fără o campanie de comunicare planificată clar, realist și într-un mod convingător. În acest moment, intră în joc planul de comunicare, iar un plan de comunicare bine realizat și structurat trebuie să fie cel mai bun și mai apropiat prieten al nostru.
De unde începem? E foarte simplu. Primul pas în realizarea planului de comunicare al campaniei noastre de fundraising este o analiză a planului organizației noastre cu privire la strângerea de fonduri. Cu acesta în față facem o listă cu diferitele grupuri țintă cu care trebuie să comunicăm și foarte important, când este oportun ca acest lucru să aibă loc. Următorul pas în procesul nostru trebuie să fie elaborarea unui instrument de gestionare a mesajelor importante pentru anul curent și a obiectivelor strategice ale organizației, personalizat pentru fiecare dintre grupurile țintă pe care le vom aborda. Acest instrument, stă la baza activităților noastre de comunicare pe parcursul unui an iar forma acestui instrument poate varia în funcție de deprinderile noastre. Poate fi un document tip word, pdf sau alt planificator cu care suntem obișnuiți să lucrăm eficient și ușor.
Ce urmărește acest instrument pe lângă tipurile de mesaje, momentele la care ele vor fi transmise și cui? Poate include materiale livrabile, tip newsletter (electronic sau tipărit), anunțuri cu privire la evenimente, remindere, rapoarte anuale sau intermediare, activități desfășurate, apeluri către voluntari. Scopul este de a asigura faptul că aceste comunicări au loc cu periodicitatea dorită de noi, că transmit mesajele cheie ale campaniei și că asigură loc și pentru nevoile de comunicare apărute neprevăzut din desfășurarea activității noastre.
Rereritor la canalele prin care ne putem disemina informațiile relevante pentru audiența noastră, să nu uităm că urmare a schimbărilor tehnologice din ultimii ani, publicul nostru țintă a devenit ușor de identificat și implicat prin diferite mijloace, în special online. Tocmai de aceea trebuie să stabilim clar care sunt platformele cele mai potrivite pentru membrii organizației noastre iar între acestea un rol important trebuie să joace platformele de socializare. Ele pot îmbunătăți și completa instrumentele de comunicare avute deja în vedere și ne asigură o audiență consistentă cu care comunicăm ușor.
Acum că am conturat planul de comunicare și avem o imagine a ceea ce avem de făcut, suntem în stadiul în care este recomandată supunerea acestui instrument atenției întregii echipe. Putem culege astfel un feedback valoros în rafinarea și perfectarea lui iar în plus putem identifica lucrurile care poate ne-au scăpat din vedere.
Acum că am vorbit despre toate aceste lucruri, parcă e deja mai captivant și în același timp mai facil ceea ce ne-am propus, să organizăm cu succes o activitate de strângere de fonduri. Data viitoare dezvăluim alte mici secrete și amănunte specifice care să ne aducă mai aproape de obiectivul nostru.